Уводна реч
Апотекарска установа Пирот као највећи систем у примарној здравственој заштити од 12 апотека и 100 запослених, је донела одлуку да успостави, имплементира, документује и одржава интегрисани систем менаџмента (ИМС) и континуирано побољшава све радне процесе у циљу унапређења перформанси, односно ефикасности и ефективности система. Све ово се спроводи у складу са захтевима стандарда, као и законских прописа из области фармације, финансијског пословања и радних односа. Трајно опредељење је стално праћење и задовољавање потреба и очекивања корисника услуга, уз тржишно пословање као предуслов јачања унутрашње организације. Истичем да запослени у Апотекарској установи Пирот имају визију и могу активирати своје потенцијале у индивидуалном и тимском раду. Наши потенцијали су пажљивим третирањем постали људски ресурси који су самообновљиви и могу се развијати, а улагање у њих је најисплативије. Управљање људским ресурсима подразумева организациону културу, обезбеђивање квалитета и развој партнерства.
Полазне основе за топ менаџмент Апотекарске установе Пирот при дефинисању мисије и визије подразумевају да лидерство у модерном пословању значи вођење људи у организацији на начин да се афирмише креативност, јаснија визија будућности и правца кретања, да се ствара радна клима у којој су нове идеје више него добродошле, као и стална тежња да се запослени инспиришу у правцу пословне изврсности, а у циљу добробити корисника и осталих заинтересованих страна.
Апотекарска установа Пирот дефинисала је своју мисију, визију и политику интегрисаног система менаџмента и сагласно томе развила стратегију за остваривање општих циљева који проистичу из усвојених стратешких докумената. Политика ИМС обухвата елементе политике квалитета, заштите животне средине и заштите здравља и безбедности на раду. Руководство Апотекарске установе Пирот дефинише политику ИМС као средство за вођење организације у циљу побољшања перформанси.
Професионална етика запослених у Апотекарској установи Пирот захтева висок степен професионалне и моралне одговорности. Менаџери 21. века морају управљати помоћу вредности јер ће само тако своју организацију усмерити ка људима и њиховом окружењу са знањем да ће та расподела поверења испоставити очекиван добар исход. Темељ на коме здравствена установа-апотека треба да гради своје пословање су свакако етичке вредности и начела. Стицањем знања о комплексности етике и прихватањем модела пословања са етичком компонентом, достиже се циљ да се Апотекарска установа Пирот потпуно дефинише као друштвено одговорна и предана људима и окружењу.
Здравствена установа је успешна када се задовоље бројни фактори који имају значајну улогу, од суштинске, а не вербалне тржишне оријентације, флексибилности организације и осетљивости на бројне промене до побољшања професионалности у обављању и унапређивању фармацеутске здравствене услуге и свих других активности, те тако обезбеђивањем стабилног и ефикасног начина пословања.